Ludvig Wiberg

Alla inlägg under januari 2012

Av Ludvig Wiberg - 28 januari 2012 23:01

Sitter och bara AS-FET-CHILLAXAR på sängen och njuter av att det är helg! När man väl sitter där i skolan så är ju helgen det enda man tänker på, så ta tillfället i akt och njut ut i det sista av helgen. Annars så har denna helgen varit ganska seg på sätt och vis. Har varit sjuk sedan i torsdags då jag fick dra hem från skolan innan lunch. Sedan dess har jag bara legat som en slö pannkaka och stirrat in i skärmar av olika slag. Låter intressant va? Mhm.. juste. 

Men nu äntligen börjar jag känna mig lite frisk.. lite iallafall. Jo ... eller, ja det kan man säga.

Och vet ni vad? Jo för det ska snöa inatt SLASH imorgon. Gött mos! Eller både och.. kul med snö, men samtidigt så vill man ju att det ska gå mot varmare tider nu. Nu sitter jag framför TEVEN och kollar en lite halvdålig match; Juventus - Udinese. Det fetsnöar där iallafall.


Yeyeye.. Say good night m8's!


@nyår 11/12   

Av Ludvig Wiberg - 27 januari 2012 16:44

Har varit sjuk i två dar nu. Igår hade jag feber, snuva och en väldig hosta. Idag är det bara snuvan som är kvar, men det bara rinner.. ur ögonen också för den delen. Skitjobbigt. Snyt, snyt, snyt... 

Äter frukt, vilar, och dricker te och sånt. Hoppas jag är så pass bra imorgon så att jag kan spela mot Vellinge!

Ha d gott! 


 

Av Ludvig Wiberg - 23 januari 2012 19:17

Har varit i skolan idag i åtta timmar. Såklart så är jag jättetrött nu och ännu mer trött än vad jag borde efter som att jag har pluggat i över en timme nu också. Ska plugga mer SO sen. FML.

Men just nu sitter jag och lirar elgitarr. Vilken frihet alltså, att bara kunna uttrycka alla sina känslor när man spelar till sitt favoritband. Älska Green Day FFS! Ha det gött :)


Blåögd    

Av Ludvig Wiberg - 21 januari 2012 19:57

Denna kvällen har varit ett helvete och den bästa kvällen någonsin.


När jag idag vid halv 6-tiden skulle dra hem från Villiam så fick jag se att Sotis bur var öppen (Sotis är våran kanin då alltså). Resten av familjen hade åkt iväg till kusinerna i Tygelsjö, så jag visste inte vad- ifall de hade tagit med honom (vilket skulle vara helt osannolikt) eller om han då hade rymt...

Jag ringde till pappa och han och Filip kom hem snabbt och vi gick ut och letade i alla buskar och under alla bilar i kvarteret, vi knackade dörr också och frågade om någon hade sett honom. Så efter ca 1½ timmes letande så gick Filip och jag och ringde på hos en granne. Hon sade att hon hade sett honom och att en annan granne hade tagit med sig honom. Vi stack ju såklart till den grannen då, men de var inte hemma. TYPISKT.. 

Hon sa att grannen möjligtvis hade tagit med honom till Villiam, de har kaniner och så och hade antagligen plats för en till. Ja, och så var det. Där satt han. Vi blev så otroligt glada... helt unbeliveble! 

Så nu sitter jag här med en pizza och en cola på rummet och kollar handboll och bara lever livet!

Älskar dig Sotis! Du hade kunnat vara död nu.. 


På denna bilden är Sotis bara en kaninunge (ca 8 veckor). Nu är han snart ett år!  

Av Ludvig Wiberg - 20 januari 2012 22:08

Dålig uppdatering på sistone, ursäktar för det!


Idag så var jag i skolan ända till klockan 14.10 Stack sedan hem till mig med Antonio och spelade lite Guitar Hero (stencoolt spel). Ville och Love dök senare upp, vi lökade lite i mitt rum och så vart det med det.

Sen så stack Ville och fixade sin mobil eller något i den stilen, då stack jag och resten till Mellis. 

Därefter stack Antonio hem, jag med. Stack IGEN till Villiam, spelade lite Call of Duty (stencoolt spel, det med).

Ville och jag drog hem till Love där han och Gabbe var. Vi lökade lite, stod sedan inte ut med luftbristen på Loves rum och stack ut.. 


In till Love sen igen och tittade lite på TV. Hem sen igen, spelade Guitar Hero, och nu sitter jag här.


Ha d gött!  

Av Ludvig Wiberg - 14 januari 2012 23:20

Idag så stack jag till IP med Ville klockan halv tolv ungefär. När vi var där så samlades alla Hyllie-killar och så stack vi ner till grusplanen. Där började "helvetet". Vi gjorde en väldig massa grejor, bl.a springa med 2 däck som du drar i en sele efter dig, kul men väldigt jobbigt efter ett tag!

Sen efter drygt en och en halv timme så var vi klara och helt slut! Men det kändes så himla bra! Vilken start på dagen, perfekt ju! 


Kom hem, käkade tacos från gårdagen, nedrans gott! Kollade lite Premier League med papsen, Chelsea - Sunderland, bra match.

Sen så stack jag till Ville, vi drog till Konsum med Embla & Tone, just chilli'n lixom.

Sedan så spenderade jag hela kvällen hemma hos Håkanssons.


 

Av Ludvig Wiberg - 12 januari 2012 17:12

Idag har det varit en tråkig dag.. regn och rusk! Skitväder.. 

Nu ska jag iallafall sticka och träna med Hyllie och det ska bli najs. Gjorde i ordning en äggmacka förut som blev så förbannat god. Bra med energi till träningen kan man ju tro på. Aja, inget långt inlägg idag.


Ha d gött! 


 

Bild sen spelningen i Beijers Park i somras

Av Ludvig Wiberg - 7 januari 2012 21:10

Idag så har jag spelat cup hela dagen. Vi hade samling klockan 11 och sedan så var första matchen klockan 12.40

Vi vi vann 1 och förlorade 2 i gruppspelet, så vi kom till B-slutspel. Sedan efter mycket tapperhet och kämpande så vann vi hela B-slutspelet. Så det kändes nedrans gött alltså! Jag åt bara lite frukt och 2 mackor på hela dagen så jag hade väldigt ont i huvudet de allra sista matcherna och det har jag även nu faktiskt. Dess utom så är jag genomförkyld också, två flugor i en smäll kan man ju säga.

Men vi gjorde en väldigt bra laginsats, gött jobb Hyllie IK P-98!!


Kungligt lag  

Presentation


En blogg där jag skriver lite allmänt om vad som händer i mitt liv just nu.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards